Terugvragen helpt bij goede zorg. De terugvraagmethode is een betrouwbare manier om te checken of je boodschap duidelijk is overgekomen bij je patiënt. Het is goed om elke patiënt te vragen in eigen woorden te vertellen wat jullie zojuist hebben besproken. Op maandag 9 maart vragen we extra aandacht voor deze methode met #terugvraagdag.
#terugvraagdag
De terugvraagmethode kun je elke dag en in elk gesprek toepassen. 99% van de zorgverleners die gebruik maakt van de terugvraagmethode beveelt hem aan (bron: ‘Beter omgaan met beperkte gezondheidsvaardigheden in de curatieve zorg’). Maar helaas past nog niet iedereen de methode in elk gesprek toe.
Daarom vragen wij je op 9 maart jouw ervaring te delen met de terugvraagmethode. Help jezelf en je collega’s eraan te denken om deze methode toe passen. Misschien heb jij onze poster hangen, een kaart op je bureau staan of een heel goede ervaring die je graag wil delen. We zien je ervaring graag terug op sociale media met: #terugvraagdag! Doe je mee?
Prijsvraag
Maak jij weleens gebruik van de terugvraagmethode? Deel je ervaring voor 20 maart 2020 en maak kans op een training over de terugvraagmethode voor je hele team! De top 5 van inzendingen mag één van onderstaande boeken kiezen;
- Zorg voor laaggeletterden, migranten en sociaal kwetsbaren in de huisartsenpraktijk
- Kunt u dat even uitleggen?
Lees hier verder en doe mee met de prijsvraag->>
Bron: Pharos